Hur tar man som gravid hand om sig under COVID-19 tider? 

Att vara gravid kan vara utmanade redan som det är och att vara gravid under dessa omständigheter skapas än mer oro för de flesta mammor.

Oron kan handla om allt från läkar eller barnmorskebesök, till träning, mat och sömn. Det är utmanande att navigera allt detta för de flesta kvinnor. Så hur kan man klara sig igenom det med större lätthet?

Här är några tips för att underlätta denna svåra tid:

 

  1. Håll dig lugn och stressa inte. Det är säkert lättare sagt än gjort men att att hålla stressen på låg nivå är extremt viktigt, speciellt under dessa tider. Gravidyoga och andningsövningar kan hjälpa dig behålla ett lugn, känna dig avslappnad och kontrollera dina känslor. Andra tips är att titta på ”lätt-smälta” kärlekskomedier, läsa böcker eller påbörja en hobby som distraherar dig från den rådande globala situationen.

 

  1. I Corona-tider är det skönt att slippa ta sig ut och röra sig bland andra människor. Med tjänsten Gravidyoga LIVE Online kan du få hjälp av yogainstruktören med olika positioner och ställningar. Kan du inte vara med på våra LIVE-sända pass kan du när som helst koppla upp dig på ett förinspelat pass eller logga in och välja ett pass som fungerar för din kropp just den dagen. Yoga en form av träning som lätt anpassas till din bekvämlighet.Du kan utöva yoga både på morgon eller kvällen, det är ditt val. 

 

  1. Se till att du lyssnar på kroppen – att du äter i närvaro och dricker vatten regelbundet. Var noga med att få i dig mat som stärker immunförsvaret och håll dig aktiv och hälsosam. Detta kommer inte bara minska risken för sjukdomar utan också hjälpa dig med smärta och stelhet.

Träna Gravidyoga och Gravidpilates LIVE Online under COVID-19 karantän.

Boka via www.egentid.se