Gravidpilates

Träna Gravidpilates LIVE Hemma!

Att träna gravidpilates hemma hjälper dig att behålla smidighet och styrka under & efter din graviditet. Dessutom kan träningen ge dig en snabbare återhämtning efter din förlossning. I tider av Corona är det ett alldeles utmärkt hålla i sig form när man är hemma och tar hand om sig för att inte riskera smitta.

Vi direktsänder mycket populära Gravidpilates med Moa Petersdotter 17.30-18.30 på tisdagar varje vecka. I tider av karantän och mycket stilla sittande ger passet dig möjligheten att hitta en rutin att få till din träning varje vecka. Kan du inte vara med live mailar du till oss på info@egentid.se innan eller efter passet så skickar vi dig en inspelning.

Det är enkelt att träna med oss. Allt du behöver är en internetuppkoppling och en dator, Ipad eller en mobiltelefon. För 395:- får du tillgång till både Gravidpilates och Gravidyoga (torsdagar 17.30) varje vecka i en månad och du kan själv välja om du vill köra båda passen eller bara pilates.

Det du behöver hemma är en matta eller en filt att träna på och att du klär dig som om du skulle på ditt pass i studio. Vid bokning får du ett välkomstmail med alla instruktioner du kan tänkas behöva för att komma igång.

Klicka här för att boka direktsända pass

VÄLKOMMEN!

Vad är Gravidpilates?

En yogabaserad form av träning som även innehåller övningar för ökad styrka och flexibilitet samt kroppsmedvetenhet, andning och avslappning. Gravidpilates fokuserar på core, dvs buk- och bäckenbottensmuskulaturen för att öka bålstabilitet. För att stärka mage och avlasta din rygg, så fokuserar vi på övningar på alla fyra.

När din mage börjar växa, så måste dina muskler täcka en större yta, och blir därför inte lika starka. För att bibehålla magens och bäckenet styrka jobbar vi med mjuka övningar. Även muskulaturen kring bäckenbotten utsätts för mycket belastning och har en tendens att sträckas nedåt, vilket kan leda till svårigheter att ”knipa”. Genom att stärka ditt bäckenbotten med gravidpilates minskar du risken för led och ligamentskador under din förlossning.

Pilatespassen innehåller även ståövningar med redskap som pilatesringar för ökad stabilitet. Avslutningsvis skapas yterliggare kontakt med kroppen och din bebis genom övningar för avspänning.

Varför gravidpilates?

  • Du får hjälp att behålla smidighet och styrka under & efter din graviditet.
  • Snabbare återhämtning efter din förlossning.
  • Gravidpilates stärker din balans och förbättrar din hållning.
  • Du undviker inkontinens.

Hur ofta kan man träna gravidpilates?

Så länge du lyssnar på din kropps signaler så kan du träna gravidpilates så ofta du känner att du klarar.

När ska man träna gravidpilates?

Gravidpilates är en väldigt skonsam träningsform och tillåter dig att börja och sluta precis när du vill under din graviditet.

    Prova på direktsänd Gravidyoga eller Gravidpilates (1 gång)

    100 kr