Gravidpilates

Direktsända pass – Gravidpilates

Vår Gravidpilates är en fantastisk träningsform som hjälper dig att behålla styrkan och smidigheten under graviditeten. Dessutom kan du komma tillbaka mycket fortare efter födseln, till en stark och smidig kropp. På grund av dess skonsamma form går det bra att träna pilates under hela graviditeten.

Vi direktsänder under våren vår Gravidpilates 17.30-18.30 på tisdagar och och dessutom Gravidyoga 17.30-18.30 på onsdagar. Det är enkelt att träna med oss. Allt du behöver är en internetuppkoppling och en dator, Ipad eller en mobiltelefon.

Priset för dessa två direktsända pass varje vecka är 795:- per månad. Du kan själv välja när du vill starta och hur ofta du vill träna. Just nu erbjuder vi 25% rabatt för dig som ny kund, ange koden ”nyatider” i kassan. Köp din träningsmånad här:

Köp direktsända pass fri tillgång i en månad

Prova på ett direktsänt pass

Nyfiken? Har du en fråga? Kontakta oss

 

Vad är Gravidpilates?

En yogabaserad form av träning som även innehåller övningar för ökad styrka och flexibilitet samt kroppsmedvetenhet, andning och avslappning. Gravidpilates fokuserar på core, dvs buk- och bäckenbottensmuskulaturen för att öka bålstabilitet. För att stärka mage och avlasta din rygg, så fokuserar vi på övningar på alla fyra.

När din mage börjar växa, så måste dina muskler täcka en större yta, och blir därför inte lika starka. För att bibehålla magens och bäckenet styrka jobbar vi med mjuka övningar. Även muskulaturen kring bäckenbotten utsätts för mycket belastning och har en tendens att sträckas nedåt, vilket kan leda till svårigheter att ”knipa”. Genom att stärka ditt bäckenbotten med gravidpilates minskar du risken för led och ligamentskador under din förlossning.

Pilatespassen innehåller även ståövningar med redskap som pilatesringar för ökad stabilitet. Avslutningsvis skapas yterliggare kontakt med kroppen och din bebis genom övningar för avspänning.

Varför gravidpilates?

  • Du får hjälp att behålla smidighet och styrka under & efter din graviditet.
  • Snabbare återhämtning efter din förlossning.
  • Gravidpilates stärker din balans och förbättrar din hållning.
  • Du undviker inkontinens.

Hur ofta kan man träna gravidpilates?

Så länge du lyssnar på din kropps signaler så kan du träna gravidpilates så ofta du känner att du klarar.

När ska man träna gravidpilates?

Gravidpilates är en väldigt skonsam träningsform och tillåter dig att börja och sluta precis när du vill under din graviditet.

    Prova på direktsänd Gravidyoga eller Gravidpilates (1 gång)

    100 kr