Gravidpilates

Vår kurs i Gravidpilates är en fantastisk träningsform som hjälper dig att behålla styrkan och smidigheten under graviditeten. Dessutom kan du komma tillbaka mycket fortare efter födseln, till en stark och smidig kropp.

Vi fokuserar på de inre stabiliserande musklerna och du stärker dem för att få bra balans, god hållning, undvika inkontinens, bygga upp eller behålla en stark rygg och bäckenbotten.

På grund av dess skonsamma form går det bra att träna pilates under hela graviditeten.

Med Gravidpilates lär du känna din kropp och får den träning, kraft och närvaro som du behöver inför förlossning och det nya livet med ditt nyfödda barn.

Nedan hittar du våra aktuella kurser. Välj den dag och tid som passar dig bäst. Dessutom kan du välja kurslängd efter behov.

När du bokar en kurs går du samma dag och tid i så många veckor som du bokar. Vet du att du inte kan komma en vecka kan du köpa till en ”ta igen” funktion som gör att du kan ta igen två pass på vilket annat pass du vill under dina köpta veckor.

Just nu får en vacker halsbands berlock- Kärlek, Glob, hjärta – när du bokar en kurs.

Scrolla ner för att hitta våra aktuella kurser. Välj den dag, tid, kurslängd och lokal/plats som passar dig bäst! Sidan visar alla våra kurser på måndagar överst, därefter alla kurser på tisdagar osv.

Varmt välkommen!

Vad är Gravidpilates?

En yogabaserad form av träning som även innehåller övningar för ökad styrka och flexibilitet samt kroppsmedvetenhet, andning och avslappning. Gravidpilates fokuserar på core, dvs buk- och bäckenbottensmuskulaturen för att öka bålstabilitet. För att stärka mage och avlasta din rygg, så fokuserar vi på övningar på alla fyra.

När din mage börjar växa, så måste dina muskler täcka en större yta, och blir därför inte lika starka. För att bibehålla magens och bäckenet styrka jobbar vi med mjuka övningar. Även muskulaturen kring bäckenbotten utsätts för mycket belastning och har en tendens att sträckas nedåt, vilket kan leda till svårigheter att ”knipa”. Genom att stärka ditt bäckenbotten med gravidpilates minskar du risken för led och ligamentskador under din förlossning.

Pilatespassen innehåller även ståövningar med redskap som pilatesringar för ökad stabilitet. Avslutningsvis skapas yterliggare kontakt med kroppen och din bebis genom övningar för avspänning.

Varför gravidpilates?

  • Du får hjälp att behålla smidighet och styrka under & efter din graviditet.
  • Snabbare återhämtning efter din förlossning.
  • Gravidpilates stärker din balans och förbättrar din hållning.
  • Du undviker inkontinens.

Hur ofta kan man träna gravidpilates?

Så länge du lyssnar på din kropps signaler så kan du träna gravidpilates så ofta du känner att du klarar.

När ska man träna gravidpilates?

Gravidpilates är en väldigt skonsam träningsform och tillåter dig att börja och sluta precis när du vill under din graviditet.

Kurstillfällen

    Onsdagar

    Rea!
    Nästa startdatum
    ons 20 Nov 201917:30 - 18:30Kurs fullbokadons 27 Nov 201917:30 - 18:30Fåtal platser kvar
    Plats: Götgatan 11, Slussen
    Instruktör: Moa Petersdotter
    Pris: 495kr2,495kr

    Startdatum

    Nollställ

    Onsdagar

    Nästa startdatum
    ons 15 jan 202017:30 - 18:45Flertal platser kvar
    Plats: Götgatan 11, Slussen
    Instruktör: Moa Petersdotter
    Pris: 495kr2,495kr

    Startdatum

    Nollställ

    Torsdagar

    Nästa startdatum
    tor 24 okt 201917:30 - 18:30Flertal platser kvar
    Plats: Magnusladulåsgata 48, Södermalm
    Instruktör: Carina Schütt
    Pris: 495kr2,495kr

    Startdatum

    Nollställ

Är du intresserad av att starta vid ett senare tillfälle?