Träna Gravidyoga Hemma

Att träna gravidyoga hemma är ett utmärkt sätt att hålla sig i form under graviditeten. För dig som är gravid så kan yoga gynna ditt välbefinnandet, lära dig att slappna av och förbereda dig både fysiskt och mentalt inför förlossningen. Dessutom i dessa tider av Corona är det ett alldeles utmärkt sätt att fortsätta träna även när man är hemma och tar hand om sig för att inte riskera smitta.

De flesta barnmorskor rekommenderar gravidyoga under graviditeten. Mycket förändras i kroppen under graviditeten och det är en perfekt tid att vända blicken inåt och lära sig att lyssna till kroppens signaler samt för att stärka kroppen och hitta mer balans.

Vi erbjuder tre olika sorters sätt för dig att träna Gravidyoga hemma:

  • Direktsända pass varje vecka, live med Moa eller Ida. Vi direktsänder Gravidyoga 17.30-18.45 på onsdagar samt Gravidpilates 17.30-18.30 på tisdagar varje vecka. Våra direktsända pass ger dig möjlighet att möta våra mycket kompetenta instruktörer live varje vecka. Dessutom ger det dig möjligheten att hitta en rutin att få till din träning varje vecka.
Klicka här för att köpa direktsända pass
  • Förinspelade, special-designade kurser i gravidyoga. Många har idag svårt att få livspusslet att gå ihop, svårt att hinna egen tid. Dessa pass ger dig möjligheten att träna när du vill, hur ofta du vill, var du vill på dina villkor och i din takt. 
Klicka här för att köpa förinspelade pass
  • Gravidresan online är en kurs för dig som befinner dig på en av de största resor livet erbjuder, nämligen din graviditet. Resan ger dig gravidyoga, information om ditt barn i magen, tips och råd om din hälsa samt en Profylaxkurs med Föda Utan Rädsla.
Klicka här för att köpa Gravidresan

Du kan utöva gravidyoga och gravidpilates från vecka 12 ända fram till din födelse. Om du har några komplikationer som smärta, ledproblem i samband med ledutflöde eller liknande i din graviditet, rekommenderar vi att du konsulterar din barnmorska innan du tränar.

VÄLKOMMEN!